Jakob Steffensen er ny Manager for Service Delivery i Sedgwick Danmark og styrker dermed UFDS-teamet, ligesom han ser frem til at møde kunderne.
Siden Ulykkesforsikringsforbundet for Dansk Søfart i maj 2022 udliciterede al behandling af arbejdsskader og håndtering af policer til Sedgwick Danmark A/S, er teamet løbende blevet tilført flere muskler til at tage hånd om dialogen med både skadelidte og rederier.
Blandt de seneste tilføjelser er Jakob Steffensen, der er ny manager i Service Delivery, og kommer med mange års erfaring fra pensionsbranchen. Frem til han startede i Sedgwick i april i år, var således kundechef i Velliv gennem godt fire år, og tidligere har han været forbi blandt andet WTW, PFA Pension, Falck Healthcare og AON.
»Jeg har beskæftiget mig med pensionsordninger og firmaaftaler som rådgiver, jeg har rådgivet virksomheder om deres bestående ordninger og etableret nye, jeg har lavet udbud på pensionsordninger, og så har jeg også undervist på Forsikringsakademiet i knap 18 år,« fortæller han.
Der er ligheder mellem forsikringerne i en pensionsordning og arbejdsskade, såsom dækningen tab af erhvervsevne, der er en fast del af pensionsordninger, påpeger Jakob Steffensen, som oprindelig er uddannet forsikringsmægler.
»Det er noget, jeg synes, jeg kan bygge videre på her i Sedgwick, hvor jeg formentlig vil komme til at møde en masse af UFDS’ kunder på sigt. Så hvis og når jeg skal med ud at besøge nogle af rederierne, så har jeg altså noget relevant erfaring i netop at tale med kunder,« siger han.
Allerede inden sin ankomst til Sedgwick kendte Jakob Steffensen flere medlemmer af UFDS-teamet, som han fremadrettet vil han have daglig kontakt til, og på mange måder være deres en indgangsvinkel til Sedgwick.
»Jeg går ind til min rolle med stor ydmyghed, fordi jeg ved, at der er rigtig store kvaliteter i teamet allerede. Jeg skal også være ansvarlig for policeafdelingen, og der er min fornemmeste opgave at sørge for, at tingene fortsat fungerer gnidningsfrit til gavn for medlemmerne,« siger Jakob Steffensen.